Lost my heart in San Fransisco - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu Lost my heart in San Fransisco - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu

Lost my heart in San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Kimberley

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Zo, de laatste 2 dagen hebben we in San Fransisco doorgebracht en gisteren zijn we via een shop till you drop middag in Gilroy doorgereden naar Monterey.

San Fransisco is een geweldige stad, onze favoriet van de 3 steden die we hier gezien hebben. Ontzettend gezellig, mooi en karakteristiek.
We hebben hier een bustour gedaan langs de meeste bezienswaardigheden wat erg leuk was en heel makkelijk omdat je overal in en uit kon stappen en zo je tijd kon nemen. Pier 39 is super met alle zeeleeuwen die hier nu liggen! Je kan er heerlijk eten en gezellig langs de winkeltjes struinen.
We zijn ook naar Alcatraz geweest. We hadden geluk met het weer en omdat we vroeg in de ochtend al zijn gegaan was het rustig op Alcatraz. We hebben hier zelfs met een ex gevangene gepraat die hier nu in dienst is voor het nationale park en een boek heeft geschreven over zijn tijd op Alcatraz die we natuurlijk gekocht hebben en laten tekenen. De man is inmiddels 80 jaar geweest en doet dit bijne iedere dag. Best indrukwekkend, zeker als je nagaat dat je vroeger niet zomaar een gevangene op Alcatraz werd.....
Golden gate bridge hebben we helaas amper gezien omdat het erg mistig was aan die kant en de mist de brug compleet onzichtbaar maakte.

Gisteren zijn we dan eerst ff gaan shoppen in Gilroy om vervolgens hier in Monterey te belandden. Leuk stadje aan de kust en we hadden vandaag vanuit hier onze walvistoer die gelukkig geslaagd is. Gewapend met anti seasickness armbandjes, pleisters en pillen ben ik de boot opgestapt en heb ik het de volledige 5u volgehouden zonder compleet van de kaart te raken en samen met Marijn gewoon naar de walvissen en dolfijnen te kijken. We hebben veel zeeotters en zeeleeuwen gezien, een grote groep dolfijnen die met de boot speelden en de bultrug walvissen. Helaas geen orka's en blauwe vinvissen gezien maar we mogen niet klagen:).

Morgen rijden we via de kustroute door naar Santa Barbara en dan zijn we al bijna terug in LA en zit de vakantie erop. Daar willen we nog even niet aan denken!!

• 07 Juni 2014 - 09:20

Annie:

Er was in de jaren 60/70 een liedje , if you going to SanFrancisco be sure to ware some flowers in your hair , echt een flower power song, Maar goed, alcatras er vast zitten en daarna er je geld mee verdienen! Goed bekeken van de man, maar betere inside informatie kun je niet krijgen toch? En dan ook nog zonder ge.....van de boottocht en vissen genieten stoer hoor.ook hier verry hot! Eri en Roos naar Pinkpop Bo tot dinsdag hier , dus misschien ff skypen straks! grtz van ons allemaal ♡♥♡

• 08 Juni 2014 - 16:53

C&A:

De tijid vliegt. San Francisco Bay Area, Ben je daar geweest ? Home town van Metallica. Sakkers best jaloers. we missen jullie , maar geniet van de laatste dagen in de USA.