winnie the pooh bear! - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu winnie the pooh bear! - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu

winnie the pooh bear!

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Kimberley

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Sequoia

Nog even terugkomend op winnie the pooh die zich maar niet wilde laten zien. Gisteren zijn we uit Yosemite vertrokken naar Sequoia national park, prachtig bos met inmens grote bomen. Hier zijn we gaan wandelen en het was vrij rustig. We gingen bewust een stuk wandelen omdat we beide heel graag in het wild beren wilde zien en tot nu toe was dat nog zonder succes.
Op een gegeven moment liepen we langs een pad en ja hoor... K zag in het hoge gras een berenkop en bleef staan. Er liepen een paar amerikanen achterons die ook beren wilde zien en die geloofde me eerst niet omdat niemand anders het gezien had maar een paar minuten later kwam toch echt weer die berenkop boven het gras uit! Geweldig hoe de beer lekker tussen het gras doorliep en aan het eten was, op den duur liet hij zich goed zien om uiteindelijk achter een dikke sequoia boom te verdwijnen. Marijn blij en alles op film gezet, ik blij en fotos gemaakt. Voldaan en dolblij liepen we verder en alsof het nog niet genoeg was kwamen we verderop een heuse moederbeer met haar 2 kleintjes tegen midden op het wandelpad! Echt GE-WEL-DIG!! We waren door het dolle heen. We bleven natuurlijk op een veilige afstand want het zijn gewoon wilde dieren en we wilde mama beer niet boos maken maar gelukkig trokken ze zich er niks van aan en gingen ze gewoon verder waar ze mee bezig waren en dat was boomschors van de bomen scheuren en de kleintjes probeerden in bomen te klimmen wat erg grappig was aangezien ze continue vielen:). Dezelfde amerikanen hadden zich weer bij ons gevoegd en konden ook hun ogen niet geloven dat we dit geluk hadden. Uiteindelijk liepen de beren de heuvel af en konden wij ons pad weer vervolgen. De dag kon niet meer stuk!!

Vandaag gaan we naar San Fransisco en beginnen we alweer aan de laatste week van onze reis. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat en hoeveel we al gezien hebben hier. Morgen staat Alcatraz op het programma... we zijn benieuwd!

• 04 Juni 2014 - 08:37

Annie:

Dat is zeker uniek, om ze in het ,,wild,, tegen te komen. Die bomen zullen wel erg indrukwekkend zijn ze zijn echt gigatisch.en dan nu naar het gevang! Maak ook kiekjes van de beroemde brug als jullie daarover heen rijden tenminste.Dit is wel de laatste week, maar geniet alsof het de eerste is, glas half leeg of half vol effeckt!! Jullie zijn daarna nog lang genoeg thuis en op je werk dus.....grtz A en gespierde B ja ja hij loopt kilometers en vindt het geweldig.

• 04 Juni 2014 - 11:44

Annie:

P.S. jullie hebben weleens gehoord van de uitdrukking: Wolven en beren op de weg zien? Dit keer hebben jullie de betekenis ervan teniet gedaan want i.p.v. problemen zien was het uniek! grtz A