Yosemite kicked Zion's butt!! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu Yosemite kicked Zion's butt!! - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu

Yosemite kicked Zion's butt!!

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Kimberley

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Las Vegas hebben we alweer achter ons gelaten en onderweg naar Yosemite hebben we eerst Death Valley bezocht. We hadden hier beide niet echt hoge verwachtingen van (hoe speciaal kan een woestijn zijn?) maar hier kwamen we toch al gauw van terug; het is namelijk erg mooi om te zien en een heel divers landschap. We zijn bij het laagste punt (van heel Amerika) uitgestapt en we hebben het nog nooit zo warm gehad! Het was gewoon 50 graden daar, echt niet om uit te houden en om de auto niet te oververhitten konden we de airco ook niet steeds aanhouden dus kunnen jullie nagaan hoe we gezweet hebben! Marijn wilde nog een stukje lopen en dat heb ik welgeteld 100m volgehouden voordat ik bijna omkiepte van de hitte hahahah dus helaas is dat het niet geworden. We zijn wel heel blij dat we toch Death Valley gedaan hebben want ondanks de extreme hitte was het echt een plaatje.
S'avonds kwamen we aan bij Mammoth lakes waar het een stuk frisser was hoog in de bergen met zelfs nog sneeuw! Dit is toch meer ons ding; wat een natuur zeg!

De dag erna zijn we eerst naar het spookstadje Bodie geweest wat erg leuk is om een keer gezien te hebben. Een deel van dit westernstadje is heel goed bewaard gebleven en echt een must see als je hier bent. Is ons zeker niet tegengevallen!
Vervolgens zijn we eindelijk naar Yosemite gegaan; iets waar we echt naar uitkeken deze vakantie! Via de Tiogapass zijn we hier hoog in de bergen binnen komen rijden en het is meteen vanaf de eerste meter adembenemend mooi! Wat een natuur, echt ongelooflijk. Boven in de bergen lag er nog sneeuw en zag je nog half bevroren meren met veel wilde dieren. Hoe meer je doorreed hoe meer je in hoogte zakte en je alleen nog maar bossen zag en de eerste watervallen zich lieten zien. We hebben uren in de auto gezeten toen we eindelijk bij het hotel aankwamen ( net buiten Yosemite ) en waar we nog even in de hottub zijn gegaan om vervolgens vroeg te gaan slapen voor een nieuwe dag Yosemite.
De dag erna zijn we dus vroeg opgestaan en bepakt en bezakt op pad gegaan om Yosemite te voet te bezichtigen. We zijn bij glacier point begonnen waar je mooi over de hele vallei uitkijkt. Vervolgens hebben we de auto neer gezet bij het bezoekerscentrum en ons door de shuttle bus laten afzetten bij de eerste trail die we gingen lopen. We zijn naar de vernal en nevada falls gaan kijken (voornamelijk Vernal, Nevada was voor ons als onervaren wandelaars net iets teveel). Het was een enorm steile klim naar boven maar alle inspanning meer dan waard want het is geweldig! Wat een brute kracht zo'n waterval! Schitterend gewoon.
Winnie the pooh heeft zich helaas nog niet laten zien, knabbel en babbel daarentegen zijn niet bij je weg te slaan en ook hebben we meneer de ratelslang al een paar keer mogen ontmoeten op ons pad:).
We zijn ook bij de upper & lower Yosemite falls geweest en nog een stukje door het bos gelopen toen het alweer tijd was om terug naar het hotel te gaan om de vermoeide voetjes en beentjes te laten rusten in de hottub!

Morgen vertrekken we naar Sequoia national park waar de grootste bomen ter wereld staan.

• 02 Juni 2014 - 19:03

Annie:

Skype verbinding beetje slecht maar toch ff gekletst je was met verslag bezig en dat heb ik net gelezen. Mooi he om te zien dat er zo'n mooie natuur is en dan in de hottub! Verwennerij hoor geniet van vandaag tot skypes grtz

• 02 Juni 2014 - 20:26

C&A:

Mmmmmh Wordt langzaam een beetje jaloers. Een goed idee voor als ik Abraham zie !! Greets en tot Skype.