America the beautiful - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu America the beautiful - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu

America the beautiful

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Kimberley

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

Goedemorgen,

Er zijn weer een paar dagen voorbij en vandaag zijn we alweer een weekje hier! Wat gaat de tijd toch snel!

Eergisteren zijn we vroeg in de ochtend vertrokken vanuit Williams naar de Grand Canyon en wowwwwwww wat is dat adembenemend mooi zeg! Helaas waren we ongeveer 15 minuten daar toen het echt slecht weer werd en we besloten om de dingetjes iets aan te passen en erop te gokken dat het weer bij Coalmine canyon beter zou zijn dus zo gezegd zo gedaan. Wat erg grappig is hier is dat je over zulke uitgestrekte velden rijd dat je de buien in de wijde omtrek ziet hangen, sommige vol onweer en dat levert hele mooie plaatjes op. We reden dus ook van zonnig weer zo een donderstorm in om vervolgens 10 minuten later weer in de zon te rijden. We hebben nog een korte stop gemaakt om echte dinosaurus afdrukken te zien en nadat we ons 3x verreden hadden kwamen we eindelijk bij Coalmine canyon aan: wat een plaatje zeg, ongelooflijk dat dit nog niet toeristelijk is maar dat maakte het wel heerlijk rustig en ongelooflijk stil. Aan het eind van de middag wilde we nog even richting Flagstaff maar mede door de bosbrand was het niet veel en jammer genoeg hebben we een paar dingen hier niet in de omgeving kunnen doen omdat het in vlammen is opgegaan en zelfs in Williams ( hotelplek) rook je nu continue het vuur wat zich aardig aan het verspreiden is. Er is nog geen alarm afgegeven dus we konden gewoon in Williams blijven.

De volgende ochtend zijn we weer vroeg vertrokken, dit keer definitief uit Williams, richting Grand Canyon. Het weer was veel beter nu en we zijn zo blij dat we de canyon nu met goed weer zagen want het is echt veel mooier als de zon over de canyon schijnt en de mooie kleuren glorieus oplichten. Het is echt zo groot en ongelooflijk stil dat het bijna niet te bevatten is. Na een paar uurtjes moesten we dan echt afscheid nemen van dit geweldige uitzicht want we hadden nog een lange rit voor de boeg naar Monument valley. Daar aangekomen was het weer wat slechter geworden en waren we regelmatig aan het vloeken op de wind (K wat meer dan M). Monument valley was wel weer heel mooi om te zien en een hele onderneming om doorheen te rijden ( onverharde weg vol zand en rotsen). Dit hebben we niet helemaal afgereden omdat we er beide wel klaar mee waren en de meeste mooie dingen daar wel gezien hadden. Uiteindelijk vervolgden we weer de route, nu richting Page/ Lake Powell om hier te overnachten.

Vandaag gaan we de secret canyon tour doen. Met een Hummer offroad daar naar toe rijden ( echt wat voor M zo'n stoere Hummer) en vervolgens door het gangenstelsel van de Canyon lopen (Antelope canyons). Aan het einde van de dag hopen we in Bryce canyon te zijn... ben benieuwd!!

• 26 Mei 2014 - 11:17

Mamannie :

Mooie foto's ben benieuwd wat de Hummerreis opleverd zal een ervaring zijn over rotsachtig gebied ! ( shake it baby ha ha ) gr uit kikkerland

• 27 Mei 2014 - 10:16

C&A:

ja wat meer mopperen door Kim dan Marijn was te verwachten. een Hummer versus een Corsa is als een roeiboot versus een olietanker HAHA Geniet ervan