Red rocks canyon & historical route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu Red rocks canyon & historical route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijn en Kimberley Vries - WaarBenJij.nu

Red rocks canyon & historical route 66

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Kimberley

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gisterochtend hebben we het drukke LA/Anaheim achter ons gelaten en zijn we 'echt' begonnen aan de roadtrip. We hadden een lange rit voor de boeg dus bepakt met een goedgevulde koelbox zijn we vertrokken. Al gauw reden we door heuvels en bergen richting Palm Springs en the dessert. Nog geen half uur rijden en je zit in een compleet ander landschap, echt heel erg mooi en errug heet! Tegen het einde van de route reden we weer langzaam de bergen in en door groene bossen richting Prescott waar we een overnachting hadden. Daar hebben we bij een heerlijk restaurant gegeten en wat lokale winkeltjes bezocht.

Vanmorgen zijn we weer op pad gegaan richting Williams, onze uitvalbasis voor de Grand Canyon. Onze eerste stop was bij Watson Lake wat erg mooi was en heerlijk rustig. Eigenlijk ligt dit meer een beetje verstopt tussen de heuvels en het is echt prachtig met z'n impossante rotsen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Jerome waar je op grote hoogte al een beetje kennis maakt met Red rock canyon aan de horizon. Jerome is een piepklein stadje met ouderwetse US post offices & saloons. Echt super leuk om te zien. Na Jerome gingen we door naar Sedona waar we er langzaam maar zeker achter kwamen dat er een hevige bosbrand woedt hier. De 'wolken' bleken rookpluimen te zijn en hoe dichter we bij Sedona kwamen hoe erger het was. Toen we het centrum bereikt hadden was de doorlopende weg ook compleet afgesloten voor de buiten wereld en waren/zijn politie- brandweer- en gewone mensen druk in de weer om de grote natuurbrand te blussen. De zwarte rookwolken overheersen de prachtige rode canyons en de groene bossen. Door de brand moesten we een stuk omrijden door het prachtige Red Canyon landschap richting Flagstaff. De brand was overal en we zagen de blushelikopters af en aan vliegen. We vonden het erg heftig om te zien en te beseffen hoeveel zo'n brand vernietigd. We hebben een flink stuk gereden waar je continue de rook zag en ruikte. Gelukkig zitten we nu op een veilige afstand van de brand, hopelijk blijft dit zo want door de harde wind gaat het erg snel.
Maar niet om jullie verder ongerust te maken hoor:):). Het hoort er bij hier zeggen ze met de vele toeristen en droogte.

Het laatste stukje richting Williams was over de historic route 66. Zo gaaf om te zien! De oude pompstations, diners, oldtimers en de beroemde route 66 borden langs de weg. We zitten hier nu ook in een hotel langs deze weg en het heeft echt wat:). Natuurlijk vind je giftshops bij het leven en ach wat maakt het ook uit; het is allemaal in 1 woord geweldig!

Morgen Grand Canyon & Coalmine canyon.... dat wordt vroeg opstaan.

Weltruste allemaal

• 23 Mei 2014 - 13:14

Dian:

Super leuk om te lezen en wat een avontuur!!!

• 23 Mei 2014 - 13:19

Annie:

Na een , ontbijt, van pizzapunt uit een doggybag hadden jullie wel genoeg energie om verder te reizen want er is zo te lezen veel te beleven trouwens ook daar de peuken niet zomaar weggooien it burns! Have fun tot skypes knuf v/d pets .

• 24 Mei 2014 - 09:41

Ruud:

Helaas, geen red rock bbq voor jullie dan.. ik zou dan even op zoek gaan naar een Applebee's ;).

Veel plezier bij de grand canyon.